Tip: klik op het middelste knopje voor een fijn overzicht!

Vervul toffe vrijwilligersfuncties bij InScience Film Festival en verdien expeditiepunten!
InScience is hét wetenschapsfilmfestival van Nederland. Het festival vindt jaarlijks plaats in maart in het centrum van Nijmegen. Om InScience tot een succes te maken is er een enthousiaste groep vrijwilligers nodig die het vaste team voor, tijdens en na het festival ondersteunt. Help jij mee?
Ben jij bijvoorbeeld de razende reporter die foto- of tekstverslagen maakt voor de website en social media? Of wil je graag de warme gastvrouw of -heer zijn die de informatiebalie beheert en bezoekers de weg wijst? Of wil je veel verantwoordelijkheid als locatiemanager? We hebben voor ieder wat wils tijdens het festival! Ook in de dagen voor en -na het festival kunnen we jouw hulp goed gebruiken, bijvoorbeeld bij het ophangen van posters of decoreren. Je doet hierdoor ervaring op in de festivalwereld, leuk voor je CV en netwerk!
Het festival vindt dit jaar plaats van 12 t/m 17 maart. Je bent beschikbaar voor minstens 2 diensten van 4 tot 6 uur, maar mag ook meer. Afhankelijk daarvan krijg je 1, 2, 3 of 5 professionaliseringspunten. Er zijn 13 verschillende functies, die variëren van verantwoordelijkheid en taken. Nieuwsgierig? Een uitgebreide omschrijving van alle functies vind je hier. Daarnaast mag je gratis naar het filmprogramma en alle randactiviteiten. Om je aan te melden vul je dit formulier in. Na je aanmelding plannen we een kennismakingsgesprek in, zodat we jouw kwaliteiten zo passend mogelijk in kunnen zetten.
Heb je nog vragen? Stuur dan een mailtje naar vrijwilligers@insciencefestival.nl
Wil je je creativiteit verkennen en leren hoe je met jouw foto een verhaal vertelt? Dat kan bij de workshop ‘Het Perfecte Plaatje’. Beeld is steeds belangrijker in onze maatschappij. Dé manier om gevoelig te raken voor de kracht van beeld, is daar zelf mee aan de slag te gaan. Docenten Paul Ketelaar en Gabi Schaap voorzien je van 17 Basisprincipes en 7 Inspiratieclips om zelf “Het Perfecte Plaatje” te maken. We gaan ervan uit dat je de foto’s maakt met je smartphone, maar je mag natuurlijk ook een fototoestel gebruiken als je dat hebt.
Je werkt aan 3 opdrachten en leert kijken als een echte fotograaf. We houden ons niet bezig met hoe een camera werkt, maar juist wél met de creatieve kant van fotografie!
Bij deze workshop:
· Ontwikkel en verbeter jij jouw creatieve vaardigheden
· Maak je foto’s en krijg je handige tips en informatie … die je nooit meer gaat vergeten!
· Leer je, juist door kritisch te kijken naar je eigen foto’s en die van anderen.
Je krijgt 3 uitdagende opdrachten waarbij je Het Perfecte Plaatje probeert te maken. Je hebt daarbij telkens de keuze uit meerdere thema’s. Vóór elke van de 3 bijeenkomsten lever je op Brightspace een foto in, en een vlogje, waarin je jouw keuzes voor je plaatje pitcht en motiveert. De juryleden geven feedback op je inzending op BS. Voor deelname aan de drie bijeenkomsten verdien je drie punten. Voorwaarde is dat je alle bijeenkomsten volgt en alle opdrachten maakt.
Quotes van studenten:
“Ik genoot van de creativiteit om foto’s te maken.”
“Leuk en leerzaam die foto’s van anderen, en hun interpretatie van de opdracht.”
“Ik ontdekte dat ik fotografie superleuk vind.”
“Hoe kijk je als fotograaf en hoe vertel je jouw verhaal met foto’s.”
“De motiverende feedback gebruikte ik bij elke vervolgopdracht.”
Ga je de uitdaging aan? Schrijf je dan snel in en dan zien we je graag bij de eerste bijeenkomst!
De bijeenkomsten vinden s’ avonds plaats en zijn gepland op de volgende momenten:
Opdracht 1:
· zondag 9 februari 23.59: Inleverdeadline
· woensdag 12 februari 19.30-21.15; workshop in MM 02.011
Opdracht 2
· zondag 23 februari 23.59: Inleverdeadline
· woensdag 26 februari 19.30-21.15; workshop in MM 02.011
Opdracht 3
· zondag 9 maart 23.59; Inleverdeadline
· woensdag 12 maart 19.30-21.15; workshop in MM 02.011
Aanmelden kan via de volgende link: https://datumprikker.nl/pexy3gxi22mt7yyw
Binnenkort vindt in het kader van de cursus Professionalisering een workshop Introductie Photoshop plaats. Deze is opgezet als expeditie-onderdeel en staat daarom open voor alle bachelorstudenten en masterstudenten Communicatiewetenschap en wordt verzorgd door Carlo Hagemann.
De cursus duurt een halve dag en heeft als doel om je de eerste beginselen van het beeldbewerkingsprogramma Photoshop bij te brengen en om je ermee te laten werken. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:
- Waarvoor kun je Photoshop gebruiken?
- Foto’s corrigeren
- Beelden manipuleren
- Welke panels gebruik je waarvoor?
- Hoe wijzig je beelden?
- Hoe selecteer je binnen een beeld?
- Hoe gebruik je de verschillende soorten layers?
- Gebruik van meerdere lagen over elkaar
- Adjustment layers
- Masking layers
- En we doen hiermee dus een aantal oefeningen.
Aan het eind van de bijeenkomst krijg je opdracht mee om zelf aan de gang te gaan. Op het resultaat van die opdracht wordt feedback gegeven. De opdracht is verplicht en dan verzamel je twee expeditiepunten.
- Zoals gezegd staat de cursus open voor alle studenten in een jaar met een cursus Professionalisering.
- Heb je al enige ervaring met Photoshop en komen bovenstaande termen je enigszins bekend voor? Dan is dit niet de cursus voor jou.
- Als je je hebt ingeschreven krijg je verdere instructies, want je moet een (proef)versie van het programma Photoshop CS op je computer hebben. Die computer moet ook behoorlijk krachtig zijn om dit programma te kunnen draaien.
Aanmelden kan hier: https://datumprikker.nl/pwx3f7kjft7tbwtr
MDT: Zet je in voor de maatschappij
Heb jij altijd al werkervaring willen opdoen met een specifieke doelgroep? Of wil je graag inzetten voor een maatschappelijk doel? Doe dan mee met MDT en grijp je kans om te investeren in jezelf en de ander. Gedurende een periode van tien weken ga je samen met andere vrijwilligers een dagdeel per week aan de slag bij een maatschappelijke organisatie in regio Nijmegen.
Hierbij kun je kiezen uit zes verschillende MDT-projecten:
1. Stichting Cap: Begeleid mensen met een zware verstandelijke beperking op een zorgmanege
2. Nederlands de Baas: Help nieuwkomers bij Nederlandse taalles en workshops
3. GVO de Klup: Organiseer dagtochten voor mensen met verstandelijke beperking
4. GVO de Klup: Begeleid jongeren met een lichte verstandelijke beperking bij groepsactiviteiten
5. ElanArt: Organiseer een feest voor jonge nieuwkomers
6. Leo Kannerhuis: Word een maatje van een autistische jongere met psychische problemen
Wat krijg je ervoor terug?
· Europees erkend certificaat (Europass) voor op je cv
· Betekenisvolle werkervaring en uitbreiding van je netwerk
· Ontwikkeling professionele vaardigheden
· Begeleiding vanuit de organisatie en de Radboud Universiteit
· Drie bijeenkomsten met alle MDT-studenten om ervaringen te delen
· Een hoop gezelligheid en mooie herinneringen
Lijkt het je wat? Ontdek op de website uit welke MDT-projecten jij kan kiezen en meld je aan (vol is vol). Vragen? Stuur ze naar mdt@ru.nl.
Deze online cursus is bedoeld voor studenten om hen te helpen floreren in het online-, hybride en blended onderwijs. De cursus helpt je een digitale voorsprong te geven om te slagen als online student aan de universiteit en helpt je op weg je leerdoelen te bereiken. Voorbeelden van onderwerpen die aanbod komen zijn: taking charge of your learning, creating the right places and spaces for learning, developing your online support network, looking after your digital well-being and flourishing online.
Voor meer informatie en aanmelding, neem een kijkje op de website: Essentials for the Online Learner.
Voor studenten is de 'basic access' gratis, hiermee krijg je vier weken toegang tot het interactieve programma.
Hieronder enkele mogelijke activiteiten voor het doel met betrekking tot samenwerking in BA3:
Lezen
Vaardigheden voor het samenwerken in teams – van Oudenhoven en Grutterink (2015)
Deep Democracy – Jitske Kramer
Luisteren
Ben Tiggelaar podcast: https://www.bnr.nl/podcast/ben-tiggelaar-podcast
https://podcastluisteren.nl/pod/Intermediair-Podcast -> bijvoorbeeld https://www.intermediair.nl/werk-en-carriere/op-de-werkvloer/podcast-zo-haal-je-echt-meer-uit-teamwork
Kijken
Ted Talk: Building a psychologically safe workplace: https://www.youtube.com/watch?v=LhoLuui9gX8
Ted Talk: How to turn a group of strangers into a team:
Hieronder enkele mogelijke activiteiten voor het doel met betrekking tot samenwerking in BA3:
Ervaren
Voer jullie project \’samen voor de ander\’ uit. Reflecteer op de door jou gestelde doelen binnen jullie samenwerking.
Lezen
Vaardigheden voor het samenwerken in teams – van Oudenhoven en Grutterink (2015)
Deep Democracy – Jitske Kramer
Luisteren
Ben Tiggelaar podcast: https://www.bnr.nl/podcast/ben-tiggelaar-podcast
https://podcastluisteren.nl/pod/Intermediair-Podcast -> bijvoorbeeld https://www.intermediair.nl/werk-en-carriere/op-de-werkvloer/podcast-zo-haal-je-echt-meer-uit-teamwork
Kijken
Ted Talk: Building a psychologically safe workplace: https://www.youtube.com/watch?v=LhoLuui9gX8
Ted Talk's over werk: https://www.ted.com/topics/work
Ted Talk's over samenwerken: https://www.ted.com/topics/collaboration
De gemeente Nijmegen zou graag het volgende willen ontvangen:
Literatuuronderzoek:
Wat is er bekend over communicatie in wijkcontext?
Wat is de beste manier om informatie onder de aandacht te brengen van bewoners?
Behoeftenonderzoek: wensen t.a.v. communicatie in en over de wijk
a. Welke wensen en behoefte hebben bewoners ten aanzien van communicatiemiddelen in de wijk en het inzichtelijk krijgen van activiteiten en nuttige locaties/diensten uit de sociale basis in de wijk?
b. Welke geleerde lessen kunnen we trekken uit de huidige communicatiemiddelen (o.a. wijkwebsites) bezien vanuit de beheerder/ facilitator en de bewoner/gebruiker?
c. Hoe kunnen betekenisvolle plaatsen en activiteiten in het stadsdeel zichtbaar gemaakt worden of aangepast worden op de wijkwebsite door de websitebeheerders, organisatoren van de activiteiten en de bewoners?
Studenten worden van informatie voorzien door de wijkregisseur Sociaal van de Gemeente Nijmegen. In dit project doe je behalve deskresearch ook veel gespreksvaardigheden op en bouw je een netwerk op door gesprekken met wijkbewoners of wijkprofessionals.
Waarom?
Deze opdracht heeft grote maatschappelijk impact. Door advisering over betere communicatie draag je bij aan verbinding en ontmoeting in de wijk. Ook weten wijkbewoners beter hun weg te vinden naar relevante locaties (o.a. wijkcentra, gezondheidscentra, ontmoetingsplaatsen) en diensten/professionals (o.a. Bindkracht10, buurtsportcoach, budgetconsulent of paramedische professionals).
Wie?
Een groepje van 3 studenten (B2/B3), die zelfstandig met elkaar aan de slag gaan. Met regelmatige afstemming met de opdrachtgever. Samen werken in het wijkcentrum in Nijmegen-Noord is uiteraard mogelijk.
Met dit project kan je 5 expeditiepunten verdienen
Hoe meld ik me aan?
Het eerste contact verloopt via Anouk Kerkhof, Radboud Honours Academy. anouk.kerkhof@ru.nl / 06- 5008 5214.
Zij brengt jullie in contact met Juliette Driessen, wijkregisseur Sociaal van de gemeente Nijmegen in stadsdeel Nijmegen-Noord.
City Deal Kennis Maken heeft jullie hulp nodig!
In het stadsdeel Lindenholt start een groep vrijwilligers, ondersteund door professionals, met stadslandbouw. Hun vraagstuk luidt: “Hoe kunnen wij de bekendheid voor dit initiatief vergroten?"
Wat achtergrond informatie:
Vorig jaar is al gestart met proeftuin, op klein stukje van totaal areaal. Nu zal op het voormalig honkbalveld bij wijkcentrum De Sprock/ scoutinggebouw een landbouwgebied worden aangelegd, met een combinatie van kruiden, bloemen, groente, fruit & noten en een opkweekkas. Bij regeneratieve landbouw wordt niet alleen gekeken hoe de negatieve impact verminderd kan worden, maar wordt ook gewerkt aan herstel en juist gebruik gemaakt van natuurlijk processen. Het levert uiteindelijk een positieve bijdrage aan natuur, milieu, klimaat, voedselzekerheid en sociale omstandigheden. (bron: https://wij.land/wat-is-regeneratieve-landbouw/)
Wat ga je doen?
De werkgroep zou graag een adviesrapport van studenten ontvangen over de volgende vragen:
- Hoe kunnen wij de bekendheid voor dit initiatief vergroten? Niet alle wijkbewoners lezen de wijkkrant of bezoeken de website ‘Lindenholt leeft’.
- Hoe bereiken we specifiek jongeren?
-Zijn er gelijkwaardige projecten in andere wijken of steden? Wat kan er geleerd worden van andere communicatieprojecten met vrijwilligers? (desk research) Vanwege het grote aantal vrijwilligers met verschillende achtergronden, ontvangen we ook graag de belangrijkste adviezen in een infographic.
Met deze opdracht draag je bij aan een groot maatschappelijk project. Dankzij de stadslandbouw wordt namelijk hard gewerkt aan:
- verbinding en ontmoeting in de wijk om eenzaamheid en polarisatie tegen te gaan
- voedselproductie voor voedselbank en Stichting Vincentius
- een inspirerende leeromgeving voor basisscholen in de wijk
- bevorderen van de gezondheid van wijkbewoners
- verbinding met het initiatief Streek op Tafel
City Deal Kennis Maken zoekt hiervoor 3 studenten, het liefst Bachelor 3 - waarin zelfstandig aan bovenstaande vraagstukken wordt gewerkt, met regelmatige afstemming met de opdrachtgever. De studenten en opdrachtgever spreken elkaar bij aanvraag, 1 x tussentijds (en vaker indien nodig of gewenst) en bij afsluiting.
Waarom deelnemen?
Studenten worden van informatie voorzien door de werkgroep. Zij krijgen inzicht in het werken met grote vrijwilligersprojecten en dragen bij aan gedragsverandering (“doe mee met de stadslandbouw"). In dit project doe je behalve deskresearch ook veel gespreksvaardigheden op en bouw je een netwerk op door gesprekken met bijvoorbeeld de gemeente (wijkregisseurs, wethouders, stadsecoloog), wijkbewoners, bewonersoverleg Lindenholt, onderwijsinstellingen, subsidieverstrekkers, leefbaarheidsalliantie Gelderland (vanuit Spectrum: begeleiding van dit soort initiatieven). Maar je levert vooral een bijdrage aan een project met grote maatschappelijke impact.
Met deze activiteit kan je 5 expeditiepunten verdienen.
Aanmelden?
Stuur een mailtje naar anouk.kerkhof@ru.nl Zij brengt jullie in contact met Harry Sanderink, projectleider Stadslandbouw Lindenholt
De Lindenberg zoekt jongeren (18-25 jaar) die in de periode van 17 maart tot 1 juni 2025 hun aanbod onder de loep willen nemen. De jongeren leveren een gezamenlijk advies over de algemene uitstraling, imago, inhoud van het programma, social contents, website etc. De vorm van het advies staat vrij. Het project wordt afgerond met een presentatie (vrije vorm) aan de werkgroep Gen-Z en managementteam van De Lindenberg. Zij laten zich graag verassen. De jongeren komen 6 keer samen op maandagmiddag van 15:30-17:00. Daarnaast gaan we op bezoek bij cursussen, bij een voorstelling (beiden in de avond) en bij schoolaanbod (overdag). De uren zijn onbetaald. Professionele begeleiding is beschikbaar.
Achtergrond:
De Lindenberg is een cultureel centrum in Nijmegen. De hoofdlocatie is gelegen tegenover het Valkhof. In Dukenburg is een dependance van de Lindenberg gevestigd. De Lindenberg maakt met cursussen, educatie, (amateur)voorstellingen en exposities kunst en en cultuur toegankelijk voor een breed publiek. Het cultuurhuis beschikt over drie theaterzalen, waar je kunt genieten van onder meer cabaret, jeugdtheater en toneelvoorstellingen. De Lindenberg heeft cultuureducatie hoog in het vaandel staan. Jaarlijks nemen ongeveer 4000 enthousiastelingen deel aan diverse cursussen en workshops op het gebied van beeldende kunst, dans, schrijven, muziek en theater.
Het doel
De Lindenberg werkt aan een toekomstbestendig Cultuurhuis met passend programma voor zoveel mogelijk Nijmegenaren. Wij zijn zoekende naar het juiste aanbod voor Gen-Z en kunnen hun hulp daarbij goed gebruiken bij het project.
Wie zoeken ze?
Studenten van B2, B3 of masterjaar. Ze werken samen met andere jongeren in een groep.
Wat leer je?
Studenten leren in een groep met jongeren van verschillende studies, onderwijsinstellingen en achtergronden samen te werken. Naast het leerelement kun je bovendien op laagdrempelige manier kennis maken met cultureel aanbod in Nijmegen.
Praktische informatie:
De jongeren komen 6 keer samen op maandagmiddag: 17 maart, 31 maart 7 april en 12 mei en 26 mei van 15:30-17:00 staan vast. De rest wordt in overleg met de groep gepland. Daarnaast gaan we op bezoek bij cursussen, schoolaanbod en bij een voorstelling. Totale tijdsinvestering is naar schatting 30 uur. Er is plaats voor 3 studenten CW.
Met deze activiteit zijn 5 punten te verdienen
Er zijn 3 plaatsen beschikbaar, op basis van ontvangst email. Dus stuur snel een mail! Aanmelden via Michelle Schmitz, o.v.v. naam, leeftijd en opleiding M.Schmitz@delindenberg.com Manager afdeling Lindenberg op School
https://www.delindenberg.com/
https://www.theater.nl/nijmegen/lindenberg-nijmegen
Bests CW’er, momenteel zijn we bij Radboud Creative Collective op zoek naar nieuwe student talenten en bestuursleden!
Algemeen wat is RCC
Wij zijn een creatief studentencollectief waar studenten zich creatief-professioneel ontwikkelen naast hun academische studie. Ben jij een ster in fotografie, videografie, (web)design of illustratie? Als je onderdeel wordt van ons collectief mag jij creatieve opdrachten uitvoeren voor organisaties die verbonden zijn aan de universiteit. Zo ontwikkel jij je praktische skills en verdien je ook nog wat bij!
Bestuur
Om deze creatieve organisatie draaiende te houden zijn we voor dit jaar (vanaf semester 2) op zoek naar enthousiaste bestuursleden. Leer werken in een creatief team waarbij je samenwerkt met opdrachtgevers van allerlei afdelingen binnen de universiteit en samen gave projecten opzet. Een bestuursjaar bij RCC is part time en dus makkelijk te combineren met je studie, gemiddeld ben je hier 5 uur per week mee bezig. Het bestuur bestaat uit:
- Voorzitter (gezicht van de organisatie, vergadering voorzitten en agenda’s maken, afspraken met opdrachtgevers en contact met student talenten)
- Secretaris (vragen beantwoorden en opdrachten aannemen via de mailbox, notuleren van vergaderingen, afspraken met opdrachtgevers en contact met student talenten
- Penningmeester (begroting opstellen, financiën bijhouden, afspraken met opdrachtgevers en contact met student talenten)
Student talenten
Heb jij een creatieve hobby die je verder professioneel wil ontwikkelen? Onze volgende sollicitatieronde voor student talenten vindt plaats in februari. Volg onze Instagram en LinkedIn (@radboudcreativecollective) om op de hoogte te blijven!
Wist jij dat er in Nijmegen jaarlijks een groot filmfestival wordt georganiseerd? Go Short International Short Film Festival Nijmegen is hét filmfestival op het gebied van korte film. Van 3 tot 7 april staat Nijmegen in het teken van korte film en wordt de stad omgetoverd tot een verzamelplaats voor getalenteerde filmmakers en het mooiste wat korte film te bieden heeft.
Go Short kan niet plaatsvinden zonder onze vrijwilligers en ook dit jaar zijn jullie weer hard nodig. Dit jaar is er weer een samenwerking tussen Go Short en CW, waarmee studenten expeditiepunten kunnen verdienen door als vrijwilliger aan de slag te gaan bij het festival. Hierin kun je verschillende functies vervullen:
- Webredactie: schud jij gemakkelijk journalistieke stukken uit je mouw? Dan zoeken wij jou! Voor tijdens het festival zoeken wij vrijwilligers die verslagen willen maken van onze filmprogramma’s en de festivalsfeer willen vangen in tekst.
- Zaalmanager: als zaalmanager ben je degene die bezoekers gastvrij ontvangt en zorgt dat het filmprogramma op rolletjes loopt!
- Industry team: wil jij internationale filmmakers ontmoeten en hen te hulp staan bij hun eerste bezoek aan Nijmegen? Bij de Industry desk ontvang je gasten en zorg je dat zij hun accreditatie krijgen.
Wat zoeken wij? Wij zoeken een team van een aantal CW studenten die het leuk lijkt om tussen 3 en 7 april twee dagen van het festival te runnen. Hier kunnen wij het volgende tegenover zetten: voor één shift als vrijwilliger (een shift duurt 5-7 uur) op het festival krijg je 2 expeditie punten en voor twee shifts krijg je maar liefst 3 expeditie punten! Lijkt dit je nou leuk en heb je op de valreep nog extra punten nodig? Meld je dan snel aan. Dat kan via onze website.Hier zijn ook andere leuke vrijwilligersposities te vinden. Vermeldt altijd in je aanmelding dat je een student van CW bent!
Daarnaast krijg je als vrijwilliger een echt Go Short T-shirt, mag je elk filmblok bezoeken na je shift (mits er plaats is in de zaal) en heb je toegang tot het vrijwilligersblok, waar alle vrijwilligers van het festival samen komen om film te kijken, onder het genot van een biertje en (vegetarische) bitterballen.
Ben jij op zoek naar een unieke en zinvolle vrijwilligerservaring en wil je praktijkervaring opdoen via je studie? Stichting Move zet zich in voor kinderen en jongeren die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten. We geloven in de kracht van verbinding en willen hen de kans geven om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen, en samen in actie te komen voor een ander. Daarom zoeken we gemotiveerde studenten die een positieve impact willen maken.
Als vrijwilliger bij Stichting Move krijg je de kans om samen te werken met kinderen en jongeren in jouw eigen studentenstad. In onze unieke Move je buurt project ga je als groep (van 3 tot 5) studenten actief aan de slag met leerlingen van groep 7 of 8, om samen in actie te komen voor de wijk. In 4 tot 5 maanden leren zij elkaar kennen, krijgen ze inzicht in hun talenten, verkennen ze de wijk van de school, brainstormen ze over verbeterpunten en komen ze tot een concreet plan om de buurt een boost te geven. De actie wordt tijdens de feestelijke afsluiting uitgevoerd. Van het opleuken van prullenbakken om aandacht te vragen voor milieuvervuiling tot een verkeersveiligheidscampagne en eten met ouderen: de ideeën van de leerlingen staan centraal! Op hun beurt nemen de studenten de leerlingen halverwege het project een dagdeel mee naar het studentenleven. Move je buurt verbindt en verruimt blikken!
Meer informatie over Move je buurt vind je hier: Move je buurt - Stichting Move - Kinderen in actie!
Samen kunnen we het verschil maken! Kom in actie en sluit je aan als vrijwilliger bij Stichting Move! Je kunt je aanmelden via ming.ebbinkhuijsen@ru.nl
Way In
Het talent programma speciaal voor studenten die een toekomst in de creatieve industrie ambiëren. Het vindt plaats in Paradiso Amsterdam en is voorafgaand aan Adnight. Meer informatie vind je hier.
Adnight
Creatieve bureaus in Amsterdam openen hun deuren voor talenten op 13 oktober 2023. Ze organiseren workshops, talks, tours en de mogelijkheid om medewerkers te spreken. Een super mooie kans dus! Er zijn verschillende routes uitgestippeld zodat je meerdere bureaus op basis van jouw interesse kunt bezoeken. Meer informatie vind je hier.
Goed nieuws! We hebben voor studenten een korting kunnen regelen voor Way In en Adnight (ticket 18,- ipv 25): wayintoadnight2023.
Tickets kun je kopen via de website van Adnight: https://adnight.nl/
Old city, young vibe! Zo presenteert de gemeente Nijmegen de stad naar bezoekers en inwoners. Nijmegen is naast de oudste stad van Nederland ook de stad van de toekomst. Er wordt hard gewerkt aan de nieuwste technologieën binnen Health en Hightech. Wist je bijvoorbeeld dat in iedere mobiele telefoon een chip zit die in Nijmegen is geproduceerd of dat hier de grootste MRI-scanner van de wereld wordt gebouwd? Als gemeente vinden we het belangrijk om het innovatieve karakter van onze stad meer te laten zien aan bezoekers en inwoners. Nijmegen is een kennisstad die barst van de innovatieve studenten, onderzoekers en startups. We zijn op zoek naar creatieve ideeën van studenten communicatiewetenschap specifiek op hoe we dit meer zichtbaar kunnen maken, zowel online als offline. In november organiseren we een debat over de vrijetijdseconomie waar iedereen uit de stad die hierover wil meepraten, ondernemers, inwoners en andere organisaties welkom zijn. Studenten worden hier ook voor uitgenodigd en indien het in het programma past zouden we het idee hier ook kunnen pitchen.
We zoeken een groep studenten die affiniteit hebben met de stad/citymarketing. De gemeente zorgt voor een startbijeenkomst en een aantal sprekers uit het werkveld (bv. NXP).
Werkzaamheden bestaan uit drie afspraken met de gemeente, waarvan een eindpresentatie.
Reken op zo'n 6 weken ca. 4 uur per week.
Wat biedt het jou?
- Inzicht in hoe een organisatie zoals de gemeente werkt en hoe de gemeente samenwerkt met bedrijven en instellingen in de stad.
- Een kans om zelf mee te werken/denken aan het verbeteren van de vrijetijdseconomie en bijbehorende citymarketing van Nijmegen.
- Presentatie van bevindingen en ideeën aan breed publiek.
Aanmelden kan bij Ans Vaessen: a1.vaessen@nijmegen.nl
Punten: 5
De Career Service van de Radboud Universiteit is er speciaal voor studenten en geeft advies over loopbaanoriëntatie, denkt mee over jouw toekomst, organiseert interessante workshops én geeft jou een overzicht van evenementen die gericht zijn op loopbaanoriëntatie.
Het toeschrijven van punten is afhankelijk van de lengte van de workshop(s).
Zie voor het aanbod: Agenda Career Service
Via het platform Career Central van de Radboud Universiteit vind je stages en vacatures die passen bij jouw kennis en vaardigheden. Log in met je S-nummer en ontdek welke kennis en vaardigheden aan jouw profiel zijn toegevoegd. Je ontvangt een automatische e-mail als een stage of vacature matcht met jouw profiel.
Inloggen kan via de volgende link:
Career Central
De Rode Kruis Studentendesk Nijmegen werkt samen met drie andere studentendesken uit Nederland aan het project 'Podcast Mentale Gezondheid'. Hierin gaan jongeren in gesprek met professionals, ervaringsdeskundigen en wetenschappers over onderwerpen die te maken hebben met mentale gezondheid. Zo komen er afleveringen voorbij over eenzaamheid, stress, een burn-out en ontspanning.
De afgelopen tijd zijn er veel zorgen over de mentale gezondheid van studenten en ervaren veel studenten psychische klachten. De geluiden over psychische klachten worden gelukkig al steeds meer herkend, zodat studenten geholpen kunnen worden. Met deze podcast wordt gepoogd het gesprek over mentale gezondheid te openen, het taboe rondom mentale gezondheid doorbreken en een luisterend oor bieden aan studenten.
Eind februari 2022 zullen de opnames voor seizoen 2 starten. Hiervoor is nog plek voor commissieleden die het leuk zouden vinden om zich in te zetten voor de mentale gezondheid van jongeren en te werken aan het maken van podcasts. De werkzaamheden bestaan uit het zoeken van sprekers, het opstellen van het script, het opnemen (interviewen), en editen van de opnames.
Om een beter beeld te schetsen van hoe de podcast in de praktijk vorm krijgt, vind je hierbij de link naar het spotify account: Podcast Mentale Gezondheid. De eerste twee afleveringen zijn al gepubliceerd.
Ben je geïnteresseerd en zou je graag mee willen werken aan deze Podcast?
Stuur dan even een mailtje naar: studentendesknijmegen@rodekruis.nl met als onderwerp 'Podcastcommissie'.
Blackbear is een online 'marketplace' die bedrijven in staat stelt hun business te optimaliseren en te versnellen. Overal ter wereld kunnen de Solvers challenges oplossen die bedrijven vandaag al verder helpt met de toekomst van morgen. Deze Solverpool doet zijn best om alle opdrachten die spelen bij deze toffe bedrijven tot een goed einde te brengen.
Met meer dan 600 challenges biedt het blackbear platform elke student de kans om elke dag nieuwe challenges te vinden die passen bij hun eigen skills en ervaring. Deze challenges bevinden zich binnen 11 verschillende werkgebieden waar elke student zichzelf in kan uitdagen.
Om het verhaal hierboven tot een conclusie te brengen: Blackbear biedt een extra uitdaging aan studenten tijdens hun studieperiode aan de Radboud Universiteit. Door al met grote onderzoeken en bedrijven bezig te zijn krijgen studenten alle handvatten die zij na de studie goed kunnen gebruiken.
Willen jullie meer weten over een eventuele samenwerking met Blackbear? Meer informatie vind je op: Website Blackbear
Een specialisatie bij Coursera bestaat uit een serie cursussen die je helpen bij het ontwikkelen van een bepaalde skill. Binnen deze specialisatie kunnen meerder cursussen worden gevolgd met betrekking tot het opdoen van journalistieke skills voor zowel geprinte als online media.
De cursussen zijn online te volgen en inschrijving is gratis wanneer je hier geen certificaat/ diploma bij wilt ontvangen.
"This Specialization will develop and enhance your understanding of the global field of journalism. You'll learn best practices and ethical standards for newsgathering processes and compiling a news report through hands-on projects, peer-to-peer feedback, and issue exploration. You will also study journalism's impact on societal issues and trends, plus explore career opportunities in newspapers, magazine, social media, Internet multimedia, television, radio, corporate and community journalism. The final Capstone project will guide you through the journalistic portfolio process, where you will conceptualize, report and complete a professional-quality news report.
Er zijn verschillende interessante podcasts die je mag beluisteren voor expeditiepunten. Als je zelf nog interessante toevoegingen hebt, stuur vooral een mail naar Rhanna (rhanna.haverkort@ru.nl).
Podcast:
- Camp bluff
- The best social podcast
- Work in progress – podcast intermediair
- Een Podcast Over Media – Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent) en Alexander Klöpping (Blendle)
- Master your mindset
- Future communication - Rick van Baaren
- Met z'n allen
- How to fail
- The Happiness lab
- The Science of Happiness
- You are under the influence
- Studenticast
- The marketing millenials
The aim of the course is to change the conception of brands as being an organisation’s visual identity (e.g., logo) and image (customers’ brand associations) to an experience along ”moments-that-matter” along the customer journey and, therefore, delivered by people across the entire organisation. Brands are thus not only an external promise to customers, but a means of executing business strategy via internal brand-led behaviour and culture change. You will learn and practice the following skills:
1. How to build brands from a broad organisational perspective 2. How to lead brand-led culture change with human resource practices at the core (i.e., brand as a lever and not just an outcome) 3. How to build brands in multi-brand companies, across cultures and geographies 4. How to measure brand health in new ways, that is, internally in addition to externally 5. How to value and capture returns to brands across the organisation – introducing the new concept of employee-based brand equity – and how this is different from the valuation of brands as intangible assets.
This course allows you to develop the following aspects of yourself: 1. Head. Gain a deeper understanding of the evolving practice of brand management, one that goes further than practiced in most organisations today 2. Heart. Be motivated to engage in delivering your own brands – regardless of where you are in your organisation – thereby creating superior value for customers and for your organisation 3. Hands. Translate learnings into action. As Confucius is supposed to have said: “I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.”
https://www.coursera.org/learn/brandWe begin by introducing basic programming elements such as variables, conditionals, loops, arrays, and I/O. Next, we turn to functions, introducing key concepts such as recursion, modular programming, and code reuse. Then, we present a modern introduction to object-oriented programming. We use the Java programming language and teach basic skills for computational problem solving that are applicable in many modern computing environments. Proficiency in Java is a goal, but we focus on fundamental concepts in programming, not Java per se. All the features of this course are available for free. It does not offer a certificate upon completion.
https://www.coursera.org/learn/cs-programming-javaThis course provides a broad introduction to machine learning, datamining, and statistical pattern recognition. Topics include: (i) Supervised learning (parametric/non-parametric algorithms, support vector machines, kernels, neural networks). (ii) Unsupervised learning (clustering, dimensionality reduction, recommender systems, deep learning). (iii) Best practices in machine learning (bias/variance theory; innovation process in machine learning and AI). The course will also draw from numerous case studies and applications, so that you’ll also learn how to apply learning algorithms to building smart robots (perception, control), text understanding (web search, anti-spam), computer vision, medical informatics, audio, database mining, and other areas."
— Ticket pricing strategies — How a crisis might happen in sport — How all types of companies are using sports to enhance and position their brands — How to promote and market a sporting event — How to develop sponsorships — How to use social media to grow your team’s follower base and promote your sporting events, conferences and conventions The Sports Marketing MOOC was created by Professor Candy Lee of Northwestern’s Medill School of Journalism and Integrated Marketing Communications. She is joined by experts in the many specialty topics important to Sports Marketing."
https://www.coursera.org/learn/sports-marketingThis course will equip you with a ‘tool-box’, introducing you to a selection of behaviours and techniques that will augment your innate creativity. Some of the tools are suited to use on your own and others work well for a group, enabling you to leverage the power of several minds. You can pick and choose which of these tools or techniques suit your needs and interests, focusing on some or all of the selected approaches and in the order that fits best for you. The practical approach of this course enables you to acquire an essential skill-set for generating ideas, with plenty of: – Fun e-tivities and exercises; – Practical lectures and tips; – Video representations of the techniques in action. By the end of this course you should be able to: – Pick a type of brainstorming you think will be useful to apply to a challenge – Use alphabet brainstorming in tackling a challenge – Use grid brainstorming in tackling a challenge – Use a morphological chart to synthesise a solution to a challenge – Use the TRIZ contradiction matrix to identify recommended inventive principles – Apply SCAMPER to a range of challenges The greatest innovators aren’t necessarily the people who have the most original idea. Often, they are people- or teams- that have harnessed their creativity to develop a new perspective or more effective way of communicating an idea. You can train your imagination to seize opportunities, break away from routine and habit, and tap into your natural creativity. Join this course and our community of practitioners in CREATIVITY!"
https://www.coursera.org/learn/creative-thinking-techniques-and-tools-for-successThe course is four modules long and is designed to be completed in four weeks."
https://www.classcentral.com/course/python-programming-introduction-7087The outbreak of the Novel Coronavirus Disease (COVID-19) is the most significant public health emergency of the 21st century so far. As the epidemic spreads, people around the world want to understand the science behind the most pressing questions: how many people have been infected? How dangerous is the virus? When will a vaccine be available? How can the epidemic be contained, and the damages mitigated? What is the economic impact? What’s the role of social media and local communities in the epidemic response? Researchers at J-IDEA and other research institutes at Imperial College London have been at the forefront of the response to the COVID-19 emergency, with clinical, epidemiological and social science analyses informing the outbreak response. They are generating robust empirical evidence that governments and international agencies are using around the world to plan their responses. On this course, you will hear directly from our world-class experts about the theory behind the analyses of COVID-19 and its spread, while learning how to interpret new information using core principles of public health, epidemiology, medicine, health economics, and social science. You will be able to watch regular situation reports about the state of the epidemic, provided by the researchers of J-IDEA and its director Professor Neil Ferguson. If you want to learn even more about these topics, a number of free MOOCs are available from Imperial College London. We also offer a fully online Global Master of Public Health for those of you who want to delve even deeper and join our professional community. Please note: This course was launched in February 2020 and we have continued to develop content as the COVID-19 situation progresses and new insights emerge. While we endeavour to include the most recent information, this is a fast-moving situation and information is constantly changing. This course is to be used for educational purposes only and is open to all and free of charge. The information in this course does not constitute clinical or other advice and must not be used for the purposes of providing any clinical or other advice. If you have any health concerns, please refer to your regional health authorities’ guidelines and consult a medical professional. Please note the views expressed by individuals in the course content do not necessarily reflect those of Imperial College London, J-IDEA and any other funding partners. Imperial College London, J-IDEA and any other funding partners shall not be liable, to the maximum extent permitted by law, for any loss suffered or for any other adverse or negative consequence arising directly or indirectly from your reliance on the information contained in this course.
https://www.coursera.org/learn/covid-19The course is mainly directed to students engaging in research and beginning researchers. It may also be of interest for senior researcher in their role as supervisors or mentors, and to all those who are interested in how scientific research works. The main topics addressed in the course are:
- Research, its historical development, and its role in society; - Research methodology; - The products of research: publications and artifacts; - The professional researcher: roles and career progress; - Research evaluation, from peer review to bibliometrics; - Research ethics."
https://www.coursera.org/learn/being-researcher"About this course: This course explores some of the basic theories, models and concepts in the field of media ethics. We will introduce influential ethical theories and perspectives, explore changing societal demands and expectations of media creation and media use, and we will elaborate on existing ethical norms for media professionals. After following this course, you will be able to reflect on ethical dilemmas and develop a well-substantiated argumentation for ethical decision making in a variety of media-related contexts. Upon completion of this course, students should:
• have knowledge of the history and development of perspectives on media ethics; • have knowledge of the dominant theoretical approaches and concepts; • be able to use this knowledge to develop a well-substantiated argumentation."
https://www.coursera.org/learn/media-ethics-governanceIn this MOOC you will learn the ins and outs of games that are designed with exactly those purposes in mind: serious games. We will define serious games and discuss the different types that have been developed. We will explain why people like to play them and what impact they may have. State of the art theories from game studies, philosophy and media psychology will be used to help you understand how serious games work and how they appeal to players. The potential impact of gaming is addressed in detail by discussing persuasive games, which aim at changing the player’s attitude. Throughout the MOOC, theoretical insights will be illustrated with playful animations and case studies of serious games that are developed by world-class companies in the city of Rotterdam. This MOOC is particularly interesting for you when you are a student considering to study digital media such as serious games, a professional interested in the opportunities these games may create for your organization, or a game developer who wants to know more about the impact serious games can have. Are you ready to broaden your vision on serious games? Join this course and be inspired!"
https://www.coursera.org/learn/serious-gaming- The great Hack
- Fyre: The greatest party that never happened
- Minimalism: a documentary about the important things
- Inside Bills’ brain: decoding Bill Gates
- Inside the superbrands
- Brené Braun: The call to courage
- #eerlijke foto - videoland
- Merchants of Doubt
- Trial by media
- The social dilemma (netflix)
- The mind explained (Netflix)
- Propaganda – NPO: https://www.npostart.nl/propaganda/KN_1718259
- Zeikwijven
- 2doc documentaires:
- Uw persoonlijke data zijn goud waard
- Superstream me
- Google en het wereldbrein
- Instagram is
- Instafame
- Baby’s first tweet
- #live
- De nieuwe journalist
- Generation like
- How social networks have changed the world
- Een week lang zonder internet
- The better angels of our nature - Steven Pinker
- Homo deus - Yuval Noah Harari
- Fokking Druk - Thijs Launspach
- De prestatiegeneratie - Jeroen van Baar
- Het nieuws een gebruiksaanwijzing - Alain de botton
- Grip - Rick pastoor
- Nice girls don't get the corner office - lois p. frankel
- The craft of screenwriting - Addy Weijers
- Basisboek journalistiek schrijven - Asbreuk, De moor en van der meer
- De edele kunst van not giving a fuck - Mark manson
- On/off - Sidney vollmer
- Liefde in tijden van tinder - Elisabeth Timmermans
- Nieuwsbehoeften - Maike Olij
- De reis naar jong ondernemerschap - Rob van loon
- Steal like an artist - Austin Kleon
- 365 dagen succesvol - David de Kock & Arjan Vergeer
- Deep democracy - Jitske Kramer
- Talk like Ted - Carmine Gallo
- Weapons of math destruction - Cathy O'neil
- Hersenhack - Margriet Sitskoorn
- Visual Thinking - Willemien brand
- Effectief omgaan met je tijd - Mustafa Akpinar
- Imagine. Shoot. Create. - Annegien Schilling
- Atomic Habits - James Clear
- Interpreting Television News - Gabi Schaap
- Je kan niet alles uit een boekje halen - Mariska Kleemans
- Ontwerp je ontwikkeling - Marianne Meijers
Volg deze 2 cursussen voor 1 punt in totaal:
Ideeën overbrengen via storytelling en design: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/storytelling-design
Een bedrijf promoten met content: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/promote-with-content
Kies 3 van de 4 hieronder genoemde Google Ads cursussen voor 2 punten.
Google Ads Video: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/google-ads-video
Google Ads Measurement: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/measure-google-ads-campaign
Google Ads Display: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/google-ads-display-campaigns
Google Ads Search: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/google-ads-search
Met deze cursus leer je meer over de belangrijkste concepten van AI, machine learning en deep learning. We duiken in de geschiedenis van AI en bekijken waar we vandaag staan. Daarna verkennen we de verschillende mogelijkheden om je eigen AI-traject te starten met een praktische gids. Je kunt jezelf hierbij laten inspireren door meer dan dertig Belgische cases van AI-gebruik uit verschillende bedrijfstakken.
https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/artificial-intelligence-business
Het Radboud Sportcentrum biedt iedere periode ook een aantal cultuurcursussen aan. Grafische vormgeving kan je volgen voor 3 punten. De inschrijving verloopt via de website van het Radboud Sportcentrum, hier dien je een studentensportkaart voor te hebben.
Grafische Vormgeving is van oudsher gericht op het visueel vormgeven van ideeën, d.m.v. TEKST & BEELD, die je met anderen wil delen. De functionaliteit was lang het uitgangspunt, maar heeft zich ook ontwikkeld tot een manier van visuele expressie en biedt enorm veel ruimte voor creativiteit in de presentatie van tekst, beeld, vorm en kleur. De praktijk van de grafische vormgeving wordt ingezet voor zowel traditioneel drukwerk, als interactieve media en multimediale vormgeving. Het gaat zowel over creativiteit als technische
vaardigheden, hoe zet je je idee om in ‘tastbare’ vorm. Dit kan zijn een uitnodiging voor een verjaardag, een flyer voor een feestje of presentatie, maar ook de vormgeving van je scriptie of onderzoek of boek.
Deze cursus begint letterlijk en figuurlijk bij de basis: we gaan kennismaken met de 4 basis ingrediënten van de theorie en aan de slag met pen, potlood, papier, schaar en lijm. De verbinding met de herkomst van de grafische vormgeving bestaat uit het maken van enkele
lino snedes die we ook gaan drukken. En uiteindelijk het bundelen van alle resultaten in je eigen ‘Boek’. We werken niet digitaal. Wel is er aandacht voor hoe je het werk kunt digitaliseren. Als er tijd is en vragen zijn over adobe programma’s kun je die altijd stellen.
Het Radboud Sportcentrum biedt iedere periode ook een aantal cultuurcursussen aan. Basiscursus fotografie kan je volgen voor 3 punten. De inschrijving verloopt via de website van het Radboud Sportcentrum, hier dien je een studentensportkaart voor te hebben.
Heb jij een mooie camera, maar kom je niet verder dan de automatische stand? Ga jij een mooie reis maken en wil je die perfect vastleggen? Of lijkt fotografie jou een superleuke hobby? Dan is deze cursus iets voor jou!
Deze cursus is voor iedereen met weinig tot geen kennis van fotografie. Je kan meedoen met iedere camera, maar een systeemcamera, spiegelreflex of premium compactcamera is aan te raden. Je krijgt les van ervaren Cycloopleden. De cursus bevat naast theorie ook veel praktijk: in de lessen zitten interactieve opdrachten, we geven na iedere les een opdracht mee en bespreken de foto’s klassikaal en we hebben een praktijkles.
Zie de website van het Radboud sportcentrum voor meer informatie: https://publiek.usc.ru.nl/info/?browser=on&lang=nl&menu=verberg&mode=activiteit&type=aanbod&standaard=&naam=Cultuur
- Dag van de toekomst: 2 punten
- Congres: 1 punt
Neem jij deel aan een honoursprogramma van de universiteit? Dan kun je hier 2 punten voor krijgen.
NB. De punten die je voor nevenactiviteiten krijgt zijn niet bedoeld om de volledige activiteit te compenseren. Je gaat namelijk niet het honoursprogramma doen voor de punten, maar het is mooi meegenomen dat je deze punten er wel voor krijgt.
Doe jij CW-relevant vrijwilligerswerk? Dan kan je hier 2 punten voor krijgen. Overleg dit wel altijd met je coach.
NB. De punten die je voor nevenactiviteiten krijgt zijn niet bedoeld om de volledige activiteit te compenseren. Je gaat dit namelijk niet doen voor de punten, maar het is mooi meegenomen dat je deze punten er wel voor krijgt.
Zit je in het bestuur van Mycelium of een andere vereniging? Hier kun je 3 punten voor krijgen.
NB. De punten die je voor nevenactiviteiten krijgt zijn niet bedoeld om de volledige activiteit te compenseren. Je gaat namelijk niet in het bestuur voor de punten, maar het is mooi meegenomen dat je deze punten er wel voor krijgt. Je mag dit niet opgeven voor 5 expeditiepunten.
Ben je hoofdredactie van Freem of een ander medium? Hier kun je 3 punten voor krijgen.
NB. De punten die je voor nevenactiviteiten krijgt zijn niet bedoeld om de volledige activiteit te compenseren. Je gaat namelijk niet in de hoofdredactie voor de punten, maar het is mooi meegenomen dat je deze punten er wel voor krijgt. Je mag dit niet opgeven voor 5 expeditiepunten.
Zit je in de redactie van Freem of een ander medium? Hier kun je 2 punten voor krijgen.
NB. De punten die je voor nevenactiviteiten krijgt zijn niet bedoeld om de volledige activiteit te compenseren. Je gaat namelijk niet in de commissie voor de punten, maar het is mooi meegenomen dat je deze punten er wel voor krijgt.
Heb jij een CW-relevante bijbaan, dan kan je hier maximaal 2 expeditiepunten voor krijgen.
NB. De punten die je voor nevenactiviteiten krijgt zijn niet bedoeld om de volledige activiteit te compenseren. Je gaat namelijk niet het bijbaantje doen voor de punten, maar het is mooi meegenomen dat je deze punten er wel voor krijgt.
Music Moves traint jongvolwassenen voor een inclusieve dansvloer
Unieke samenwerking tussen de muziekindustrie, maatschappelijke organisaties en het onderwijs
Nijmegen - Music Moves, onderdeel van de Maatschappelijke Diensttijd (MDT), biedt een gratis 5-delig trainingsprogramma aan met thema’s als persoonlijk leiderschap & samenwerken, eventmanagement en sociaal ondernemen. Jaarlijks leert een grote groep Nijmeegse jongvolwassenen hoe ze hun eigen evenement moeten organiseren voor mensen die het feest vaker moeten missen. Denk bijvoorbeeld aan een open podium voor dak- en thuislozen, een silent disco voor mensen met het syndroom van Down of een rave voor slechthorenden.
Muziekevents voor mensen die vaker het feestje moeten missen
Music Moves traint jongvolwassenen tussen de 18 en 30 jaar. Met de hulp van experts uit de culturele sector, hetmaatschappelijke veld en de muziekwereld organiseren deelnemers na het volgen van vijf trainingen hun eigen muziekevent voor mensen die daar doorgaans niet naartoe kunnen, zoals vluchtelingen, daklozen, ouderen of jongeren met een beperking.
Talentontwikkeling, het verschil maken en nieuwe mensen ontmoeten
Door muziek in te zetten als verbindende factor daagt de organisatie jongvolwassenen uit om maatschappelijke impact te maken met iets waar ze passie voor hebben. Music Moves faciliteert een unieke samenwerking tussen jongvolwassenen, de muziekindustrie, maatschappelijke organisaties en het onderwijs. Daarbij bieden ze de mogelijkheid om talenten te ontwikkelen, het verschil te maken én nieuwe mensen te ontmoeten buiten je eigen bubbel.
Oud-deelnemer Arun: ‘’Music Moves was voor mij een fantastische ervaring, waarin ik nieuwe vrienden heb gemaakt, mijn netwerk én horizon heb verbreed en misschien wel het mooiste van alles: ik heb samen met mijn team een onvergetelijke silent disco voor jongeren met een verstandelijke beperking georganiseerd. Als ik eraan terug denk verschijnt er gelijk een glimlach op mijn gezicht.’’
Music Moves Nijmegen start op donderdag 12 oktober met een kick-off in culturele broedplaats Hubert. Professionals uit de sociale en culturele sector trainen en begeleiden de teams.
Wil je meer info of wil je je gratis aanmelden?
Ga dan naar https://music-moves.nl/nijmegen/
Punten: 5
Student Support Radboud organiseert cursussen, trainingen en workshops om je te helpen beter te studeren.
Het toeschrijven van punten is afhankelijk van de lengte van de workshop(s).
Zie voor het volledige aanbod de volgende linkjes:
Ik wil hulp bij mijn studiekeuze of loopbaan
Ik wil op een effectievere manier studeren
De missie van Gezondeboel is om mensen het vermogen te geven om mentaal veerkrachtig te worden en te blijven. Dit doen ze door intelligente, inspirerende en verbindende psychologie-on-demand beschikbaar te stellen.
Gratis aanmelden kan via de volgende link: https://app.gezondeboel.nl/register/radboud/ of typ in google; gezondeboel Radboud.
Hieronder volgt een overzicht van de online programma's - inclusief video's, animaties en creatieve opdrachten - waaruit jij kan kiezen om aan jouw persoonlijke vaardigheden te werken. De hoeveelheid expeditiepunten zijn afhankelijk van de lengte van het programma en kan variëren tussen de 0,5 - 3 punten. Alle activiteiten van Gezondeboel mag je volgen voor punten.
Using these approaches, no matter what your skill levels in topics you would like to master, you can change your thinking and change your life. If you’re already an expert, this peep under the mental hood will give you ideas for: turbocharging successful learning, including counter-intuitive test-taking tips and insights that will help you make the best use of your time on homework and problem sets. If you’re struggling, you’ll see a structured treasure trove of practical techniques that walk you through what you need to do to get on track. If you’ve ever wanted to become better at anything, this course will help serve as your guide. This course can be taken independent of, concurrent with, or prior to, its companion course, Mindshift. (Learning How to Learn is more learning focused, and Mindshift is more career focused.)"
https://www.coursera.org/learn/learning-how-to-learn