Factsheet Awards

Wat zijn Awards?

Awards zijn digitale, visuele weergaves van het behalen van een bepaald resultaat, het doen van een bepaalde actie of een combinatie van die twee. De Awards bestaan uit een naam, een icoon, een beschrijving en instellingen voor o.a. het automatisch laten vervallen van de awards. Brightspace heeft de optie om zelf te maken Awards handmatig toe te kennen aan studenten (en docenten), of automatisch toe te laten kennen aan de hand van zelf in te stellen voorwaarden. Deze voorwaarden zijn zo in te stellen dat er automatisch door Brightspace een Award wordt toegekend als bijvoorbeeld:
  • Een student een document inlevert in een Assignment
  • Een student feedback heeft ontvangen op een ingeleverd Assignment
  • Een student een bepaalde score ontvangt, of in grades of via een rubric
  • Een student een bepaald aantal berichten heeft geplaatst in een discussieforum
  • Een student een bepaalde score heeft gehaald bij specifieke vragen van een quiz
  • Een student al 30 dagen niet in de specifieke course gekeken heeft
Deze voorwaarden zijn te stapelen, waarbij er keuze is tussen een ‘Any of them’ of ‘All of them’ stapeling.

Waarom Awards gebruiken?

Awards kunnen je studenten motiveren. Tijdens het nakijken van schrijfopdrachten of het luisteren naar presentaties, zou je handmatig Awards kunnen uitdelen om bepaald gewenst gedrag te belonen. Het compliment wat je geeft wordt met de toekenning van een Award tastbaarder, wat een positieve invloed heeft op de motivatie van je student. Awards kunnen zorgen voor meer keuzevrijheid. Door een matrix van alle mogelijk te behalen Awards te maken en te stellen dat studenten een bepaalt aantal Awards moeten behalen om het vak af te ronden, geef je studenten vrijheid om zich te focussen waar zij dat willen. Je kunt denken aan verschillende type opdrachten, onderwerpen of vaardigheden waar studenten uit kunnen kiezen. Awards kunnen zorgen voor meer maatwerk. Het variëren in type opdrachten, onderwerpen of vaardigheden kun je ook verbreden met variëren in niveau. Een student die moeite heeft met een bepaalde vaardigheid zou beginnen met de makkelijke versie van een Award, terwijl een andere student die de vaardigheid al onder de knie heeft, enkel de moeilijkste versie van de Award zou hoeven te behalen. Awards kunnen ook zorgen voor kaders voor het maken van een eindportfolio. Door de Awards zo in te richten dat deze gestapeld tot een compleet portfolio leiden, geef je studenten meer houvast tijdens het maken van zo’n portfolio.

Wat heeft het werken met Awards opgeleverd?

— tekst